PostNL

About PostNL

Wij zijn PostNL, dé dienstverlener in post en logistiek

We bezorgen dagelijks pakketten en vijf dagen per week post. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 675.000 pakketten en 8 miljoen brieven. Voor onze klanten zijn wij de onmisbare schakel tussen verzenders en ontvangers en de verbinder tussen de fysieke en digitale wereld.

Grote werkgever

Al ruim 200 jaar zorgen we ervoor dat post betrouwbaar en bereikbaar is in Nederland. Met onze ruim 44.000 medewerkers zijn we een van de grootste particuliere werkgevers van Nederland. PostNL heeft het grootste en meest moderne logistieke post- en pakkettennetwerk in de Benelux. Ons post- en pakkettennetwerk in Italië groeit en in Duitsland zijn we de nummer twee op de postmarkt. Daarnaast zijn we wereldwijd actief met onze cross-border activiteiten onder de naam Spring.

Meer dan bezorgen van post en pakketten

PostNL verandert van een traditioneel postbedrijf in een logistieke dienstverlener. We doen inmiddels veel meer dan het bezorgen van post en pakketten. We helpen onze zakelijke klanten om succesvol te zijn. Bijvoorbeeld met ondersteuning in direct en online marketing, gerobotiseerde orderverwerking of temperatuur gecontroleerd medisch vervoer. En we ontwikkelen diensten die het leven van consumenten gemakkelijker maken, zoals het thuis ophalen van pakketten die consumenten willen retourneren, het bezorgen van bloemen en maaltijden of het leveren en monteren van keukens en witgoed.