Afstudeerstage Maatschappelijke Impact Aardgaswinning

Internship
Corporate Finance, Economics

Afstudeerstage 'Maatschappelijke Impact Aardgaswinning'

Je bent bijna klaar met je studie richting Economics/ Finance/ Wiskunde en hebt interesse in een maatschappelijke relevante afstudeeropdracht. Wij bieden een gave opdracht aan per september 2018 op kantoor Amsterdam en Groningen naar de maatschappelijke impact van aardgaswinning.

Wie ben je?

• Je zit in de laatste fase van je Master opleiding richting Economics, Finance of Wiskunde.
  • Je bent woonachtig in omgeving Amsterdam of Groningen.
  • Je bent op zoek naar een maatschappelijke relevante afstudeerstage
  • Je bent nieuwsgierig en wilt kennis maken met de cultuur binnen PwC
  • Je vindt het leuk om nieuwe mensen te leren kennen
  • Je bent ondernemend, zelfstandig en vindt het leuk om te netwerken

Hoe ziet je werk eruit?

Binnen PwC houden we ons bezig met maatschappelijke thema’s. Tijdens deze afstudeerstage ga je onderzoek doen naar de economische en maatschappelijke impact van de aardgas ontwikkelingen in het Noorden van het land. Het betreft een macro economisch onderzoek naar de gevolgen van krimp in combinatie met het terugdraaien van gaswinning. Een onderzoek dat past binnen de purpose van PwC! Je zal vooral veel in Amsterdam aanwezig zijn, waar je ook begeleid wordt. Daarnaast zal je voor de praktische uitvoering van het onderzoek werkzaam zijn op ons kantoor in Groningen om te schakelen met diverse stakeholders. Het betreft een zelfstandige opdracht waar je veel ruimte krijgt om jezelf te ontwikkelen. Je wordt omringd door professionals die veel verschillende klanten bedienen, hierdoor heb je volop mogelijkheden om jouw kennis, theorieën en conclusies aan de praktijk te toetsen.

Wat bieden we je?

• Een aantrekkelijke stagevergoeding en laptop van PwC
  • Een coach die je helpt om je afstudeerstage tot een succes te maken
  • Je hebt onze informatiebronnen tot je beschikking
  • De mogelijkheid om een bijdrage te leveren aan een maatschappelijke relevant thema
  • Kennis maken met toekomstige collega's en relaties opbouwen die van pas komen in je toekomstige carrière
  • Informele get together activiteiten, zoals: borrels, kerstgala, ski weekend en meer

Wie zijn we?

Wij zijn PwC, opgericht in 1849. Door verschillende fusies zijn wij inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde zakelijke dienstverlener met activiteiten op het gebied van Digital Technology, Assurance, Tax en Advisory. Wij bedienen een breed scala aan sectoren en klanten.

Wij hebben 223.000 mensen in dienst, verdeeld over 157 landen. Bij PwC Nederland werken in totaal ruim 5.000 mensen. Ons bestaansrecht en onze purpose is ‘building trust in society en solving important problems’. Dit uit zich in onze manier van werken en in wie wij zijn, waarbij onze waarden – Act with integrity, Make a difference, Care, Work together en Reimagine the possible – centraal staan. Meer achtergrondinformatie over ons vind je op onze website.

Solliciteer nu!

Heb je interesse? Solliciteren kan tot uiterlijk 17 juni. De selectieprocedure bestaat uit een online assessment, een breedte interview en diepte interview op ons kantoor Amsterdam.