Werkstudent Accountancy Audit - Hengelo

Hengelo
Accountancy

Jouw uitdaging

Als Werkstudent Accountancy Audit maak je bij BDO de ideale start voor een carrière in de Audit & Assurance. Je werkt in een team zowel bij klanten als op kantoor en wordt daarbij begeleid door ervaren collega’s. Zo kun je in de eindfase van je studie de theorie direct in de praktijk brengen en ontstaat een unieke wisselwerking tussen werk en studie. Je werkt voor een gevarieerde en toonaangevende klantenportefeuille dat voornamelijk bestaat uit familiebedrijven en corporate cliënts waaronder publieke organisaties, beursfondsen en internationaal opererende ondernemingen. Je hebt al snel zelf direct contact met de klant, je krijgt inzicht in alle facetten van de bedrijfsvoering en ziet zaken in hun onderlinge samenhang. Het biedt jou de mogelijkheid om je breed te oriënteren binnen de Audit & Assurance praktijk.

Een greep uit je dagelijkse werkzaamheden

• Je verricht controlewerkzaamheden van diverse posten in de jaarrekening.
  • Je toetst de administratieve organisatie en interne beheersing van de organisaties.
  • Je controleert de jaarrekening of deze voldoet aan wet- en regelgeving.
  • Je stelt delen van conceptrapportages op.

De werkomgeving
Je bent onderdeel van een team van 35 collega’s bij BDO Hengelo. Het team is professioneel en gefocust om de beste resultaten neer te zetten voor de opdrachtgever. De teams wisselen per klant maar we zorgen er altijd voor dat je goed begeleid wordt door een ervaren collega. Daarnaast heb je een mentor die je coacht in je vakinhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling. We vinden het erg belangrijk dat je jezelf kunt zijn en jezelf continu blijft ontwikkelen. Wij hebben een open, professionele en sociale cultuur. Regelmatig zijn er sportactiviteiten, borrels en is er een jaarlijkse ski-trip.

Jouw profiel

Wij zoeken een ambitieuze en leergierige WO student die eigen initiatief en inbreng niet schuwt. Vanzelfsprekend ben je analytisch sterk, communicatief zeer vaardig en werk je gestructureerd, correct en accuraat.

Daarnaast ben je:

• gedreven in je persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • een teamspeler;
  • in je derde jaar bachelor WO Bedrijfseconomie of Master studie Accountancy & Controlling of een andere WO studie in de financiele richting;
  • minimaal 2 dagen per week beschikbaar.

Ons aanbod

Door de gevarieerde klantenportefeuille en een goede begeleiding kun je bij BDO prima praktijkervaring opdoen. In deze periode krijg je een goed beeld van onze organisatie en hetgeen we je kunnen bieden. Indien je na het afronden van je studie je carrière bij BDO voortzet, neem je deel aan het uitgebreide opleidings- en ontwikkeltraject van de BDO Academie. Tevens bieden we je als Werkstudent Accountancy Audit een goed salaris.

Interesse?

Ben je geïnteresseerd om je carrière te starten bij BDO? Solliciteer dan direct online. Voor nadere informatie kun je terecht bij Josien Ramakers, Campus Recruiter, tel.: 040 - 269 82 23.

Een online assessment maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. In dit assessment worden acht competenties gemeten die belangrijk zijn voor deze functie en je verdere loopbaan.

Over BDO

In onze dienstverlening draait het om mensen. Alleen door sterke relaties met onze klanten op te bouwen, kunnen wij op maat gemaakte oplossingen bieden op het gebied van accountancy, fiscaliteit en consultancy. De ruim 2400 BDO’ers dragen allemaal bij aan het realiseren van onze strategische doelstelling: het bieden van de allerbeste service én het leveren van topkwaliteit. Dit doen wij vanuit de vier kernwaarden: Persoonlijk, Passie, Professioneel en Pragmatisch.

SOLLICITEER