Associate - Assurance (Februari Utrecht/Amsterdam)

PwC
Accountancy

Associate – Assurance Noord-Holland(februari instroom)

Je accountancy-carrière een praktische én inhoudelijke kickstart geven? Bij PwC doe je ervaring op met de meest uiteenlopende klanten: van jonge start-ups tot gerenommeerde multinationals. Je bijt je zelfstandig vast in hun vraagstukken, mét back-up van je persoonlijke coach en enthousiaste collega’s. Tegelijkertijd volg je een (post-) masteropleiding tot Register Accountant om je vaktechnische kennis te verdiepen. Je start per januari 2018 als Associate en vanaf september 2018 stroom je in onze unieke Associate Academy (The Associate Academy is een 2-jarig traineeship en aan het einde hiervan ben je op en top accountant). Klinkt goed? Solliciteer dan direct via de button ‘solliciteren’.

Wie ben je?

Je bent net klaar of zit in de laatste fase van je hbo- of wo-opleiding in de richting accountancy. Je wilt graag aan de slag, maar dan wel op een plek waar je de ruimte krijgt om vakinhoudelijk en persoonlijk te groeien. De startdatum is januari 2018. Herken jij jezelf in de volgende belangrijke eigenschappen die passen bij de values van PwC:

• Accuraat en analytisch ingesteld zijn is een belangrijke eigenschap
  • Ben je een echte teamplayer die samenwerken belangrijk vindt;
  • Ben je sociaal en inlevend ingesteld en kun je je goed verplaatsen in een ander
  • Heb je een positieve houding en haal je het beste uit jezelf en anderen
  • Ben je initiatiefrijk en pro actief
  • Is integriteit een belangrijke waarde die je nastreeft

Hoe ziet je werk eruit?

Als Associate Assurance stel je je vakinhoudelijke én persoonlijke ontwikkeling centraal. Dat doe je in een groep met meerdere Associates waar je een jaarlaag mee vormt, met wie je je hele PwC-loopbaan contact houdt. Je leert alle aspecten van het accountancy-vak kennen en doe je ervaring op in alle marktsectoren waarin PwC actief is. Je werklocatie is afhankelijk van de opdrachten die je doet, want je werkt activity based.
Naast je functie als Associate volg je één dag per week colleges voor een (post-)masteropleiding tot Register Accountant en sta je voor de deskundigheid en kwaliteit waar wij bij PwC veel waarde aan hechten. Werkinhoudelijk kun je het volgende verwachten:

• Je werkt in verschillende multidisciplinaire teams voor verschillende klanten.
  • Je toetst de interne beheersing en systemen van klanten door gesprekken te voeren met controllers en managers.
  • Je werkt actief mee aan de jaarrekeningcontrole door bedrijfsprocessen zoals het inkoopproces en het verkoopproces te beoordelen. En door de jaarrekeningposten zoals debiteuren, crediteuren, materiele vaste activa en overige bedrijfskosten te beoordelen.
  • Je discussieert binnen je team mee over de beste aanpak.

Wat bieden we je?

Jouw carrière is wat het is: van jou. Jij bepaalt en wij bieden je de kansen. Zo creëer je voor jezelf uitdagend werk dat ertoe doet. Je krijgt hierbij intensieve begeleiding en toegang tot een wereldwijd netwerk van klanten en collega’s. We waarderen je om wie je bent én om wat je doet. In een inspirerende, inclusieve en respectvolle werkomgeving. Natuurlijk kun je ook rekenen op uitgebreide arbeidsvoorwaarden, die zijn opgesteld met aandacht voor jouw groei en flexibel werken en leven.

• Je krijgt een persoonlijke coach die je intensief begeleidt, maar je ook de ruimte geeft om je doelen te bereiken.
  • Je volgt een master- of postmaster-opleiding die door PwC wordt betaald alsmede een intensief opleidingsprogramma.
  • Je krijgt 30 vakantiedagen, een lease auto (dan wel als vrij keuze een afzien auto vergoeding), laptop en iPhone, een concurrerend salaris alsmede bonus en wij kennen een overurenregeling.

Wie zijn we?

Bij PwC Nederland werken ruim 4.700 professionals nauw met elkaar samen vanuit 12 vestigingen. We bieden je volop kansen, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk, waarmee je het maximale uit jezelf en je carrière haalt. Ontdek, ga relaties aan, ontwikkel jezelf en maak impact. Dan garanderen wij je een afwisselende baan in een prettige en collegiale sfeer. PwC wil bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en aan het oplossen van belangrijke problemen. Dat is onze ‘purpose’, de toetssteen voor de dingen die we doen of willen gaan doen. Wij willen waarde creëren voor onze klanten, onze mensen en de maatschappij.

APPLY